Termín “analýza klíčových slov“ jste již jistě slyšeli. Marketingový specialista nebo SEO konzultant https://www.seolight.cz/nas-tym vám zajisté vysvětlí podstatu auditu i jeho postup. Možná ale netušíte, o čem přesně mluví. Takže se na to nyní podíváme.
Co to je a jak vypadá
Zajisté víte, že klíčová slova jsou pro podnikání v online světě nezbytná. Jedná se o seznam slov či frází, která uživatelé a potenciální zákazníci píší do vyhledávačů jako je Google, Seznam apod. Kontrola většinou probíhá prostřednictvím tabulky, ve které je několik listů. Najdete mezi nimi dataset frází včetně jejich zařazení, kontingenční tabulky, grafy i komplexní shrnutí výsledků.
Možná si myslíte, že je to zbytečné
Říkáte si, že znáte své zákazníky a přesně víte, jak hledají požadované produkty a služby. Pravda je ovšem trochu jiná. Často se stává, že píší s překlepy a mnoho z nich nezná stejnou terminologii jako vy. Proto je ideální analýzu provést a přesně zjistit, jak uživatelé přemýšlí. Jedině tak můžete vytvořit efektivní SEO a aktualizovat kampaně k dosažení co nejvyšší úspěšnosti.
Pro koho je audit určen?
SEO konzultant není jediný, kdo z údajů bude těžit. Stejně kvalitní jsou ale také pro obsahového stratéga, copywritera, produktového manažera nebo PPC konzultanta. Ideální jsou na psaní kvalitního obsahu, tvorbu PPC reklam, kompletní optimalizaci stránek, ale především je nejlepší ke zjištění stavu celých webových stránek.
Hlubší pohled na věc
Co přesně po skončení auditu uvidíte? Zjistíte, na které pozici ve vyhledávání se nacházíte. Sdělí vám konkurenci schopnost jednotlivých klíčových slov. Díky tomu uvidíte, zda se do nich vyplatí investovat peníze, anebo bude lepší se rozhodnout pro jiné, které jsou levnější. A kromě toho zjistíte také to, zda uživatelé při zadání určité fráze najdou přesně to, co hledali. Tedy to, zda jste pro ně relevantní.